Vad roligt att du är nyfiken på att jobba hos oss!

Har du ett genuint intresse för siffror och människor? Det har vi!

På Frejs jobbar vi tätt tillsammans för att kunna leverera bästa möjliga helhetslösningar till våra kunder. Vi har specialistkompetens inom revision, redovisning, skatt, IT-revision och rådgivning. När vi anställer nya medarbetare är de personliga egenskaperna väldigt viktiga eftersom det är vi kollegor som tillsammans bidrar till den fina balans och gruppdynamik som finns här – och som gör att vi kan fortsätta att vara framgångsrika i det vi gör!

Som nyanställd får du en mentor och kommer lätt in i gänget. Vi arbetar inte i fasta gruppindelningar, utan i många olika, vilket skapar en teamkänsla för hela verksamheten. Vi satsar mycket på utbildning, gemensamma aktiviteter och konferenser för att bygga en god laganda.

Hos oss finner du många spännande uppdragsgivare som erbjuder positiva utmaningar och ger goda utvecklingsmöjligheter.

Vill du vara med och utveckla vår lönekonsultverksamhet?

Välkommen till Frejs, en revisions- och konsultbyrå som levererar helhetslösningar till kunder i alla storlekar, såväl börsbolag som fåmansbolag, med fokus på ägarledda bolag. Hos oss finns specialistkompetens inom revision, redovisning, skatt, IT-revision och rådgivning. Idag är vi en byrå med 65 medarbetare (s k Frejsare), 3 kontor och mer än 45 år i branschen. Frejs är tillräckligt stora för att kunna erbjuda spännande utmaningar till sina medarbetare, men tillräckligt små för att kunna bibehålla en god sammanhållning där alla känner alla.

Till Frejs söker vi dig som är erfaren lönekonsult, redo att ta nästa steg och vara med och utveckla vår verksamhet inom lönekonsultation. Du erbjuds en nyckelposition för Frejs fortsatta expansion och garanteras personlig utveckling, engagerade kollegor samt en arbetsplats med mycket stolthet och kunskap innanför kontorets väggar (på Ullevigatan).

I din roll som lönekonsult kommer du att ansvara för ett flertal kunder inom olika branscher. Du behöver kunna hantera hela löneprocessen och tycka om att utvecklas med kunden i fokus. Du är lyhörd för kundens behov och kommer med råd. För dig är det självklart att arbeta proaktivt och hitta lösningar som ger värde och utveckling – både för kunden och för dig som konsult.

Du brinner för lön och trivs i kontakt med kund. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Kontakt med kunder gällande lön och personalfrågor
  • Löpande lönearbete
  • Utveckla våra processer och digitala lösningar
  • Driva utvecklingen av vår affär kring lönekonsultationer
Vem är du?

Du har en eftergymnasial utbildning med flera års erfarenhet av löneadministration. Du trivs med att arbeta självständigt och har erfarenhet från en konsultativ roll med många kontaktytor. Vidare ser vi att du har ett intresse för och erfarenhet av digitala affärssystem, att du är engagerad och trygg i din kompetens. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat, då det används dagligen i dialog med kund. Vi tror att du är prestigelös, har en god samarbetsförmåga samt är självgående.

Det är meriterande om du har erfarenhet av internationella företag samt att tolka lagar och avtal inom löneområdet.

Vad kan vi erbjuda?
En rolig och utmanande roll inom lönekonsultation och en riktigt bra arbetsplats!

På Frejs jobbar vi tätt tillsammans för att kunna leverera bästa möjliga helhetslösningar till våra kunder. När vi anställer nya medarbetare är de personliga egenskaperna väldigt viktiga eftersom det är vi kollegor som tillsammans bidrar till den fina balans och gruppdynamik som finns här – och som gör att vi kan fortsätta att vara framgångsrika i det vi gör!

Vi satsar mycket på utbildning, gemensamma aktiviteter och konferenser för att bygga en god laganda. Ett vardagligt exempel på det är att vi varje morgon dukar upp en god frukost till alla anställda.

Hos oss finner du många spännande uppdragsgivare som erbjuder positiva utmaningar och ger goda utvecklingsmöjligheter.

Låter detta som en intressant möjlighet för dig?

Varmt välkommen att skicka din ansökan via e-post till kld(a)frejs.se, tillsammans med ett personligt brev och cv. Ansökan vill vi helst ha senast den 2 nov 2019 men vi kommer att påbörja vår rekryteringsprocess innan slutdatum. Har du frågor är du välkommen att kontakta vår HR-ansvarig, Karin Lind, per mail: kld(a)frejs.se eller per telefon på 031-778 00 40.

Karin Lind
Karin Lind

HR/Affärsstöd

kld@frejs.se
Tel: 031 778 00 40